zaterdag 11 mei 2013

Lastig project, maar de moeite waard

Vandaag heb ik belangrijke stappen gezet voor de Dancing Blooms, glas-in-lood quilt.
Afgelopen week was het passen en meten. De lappen lopen niet helemaal recht en het geheel moest aan elkaar gezet worden zodat het mooi doorlopend van kleur zou zijn.


Daarnaast moet het patroon zo lopen dat achter de zwarte stof de overgangsnaden verdwijnen. Pff.
Uiteindelijke is dat gelukt en het netjes aan elkaar zetten ook.

Maar dan. Dan moet het geheel aan het raam worden geplakt (spiegelbeeld) en overgenomen worden op de stof. Sta je daar in je eentje te worstelen en te puffen.

Maar uiteindelijk is ook dat gelukt.




En dan kunnen we morgen weer verder. Een eerste stuk biaisband heb ik ook al gemaakt. Voor nu vind ik het wel even best zo.

Prettig weekeinde.


1 opmerking:

  1. Tsja, dat het minst leuke klusje van de quilt. Mijn vaas heb ik ook op het raam moeten overtrekken, hij heeft er een paar uur gehangen en iedere keer tekende ik weer een stukje. Succes met het biasband!

    BeantwoordenVerwijderen