zondag 28 april 2013

Update sampler: de rand

Alhoewel ik pas twee lange sashings van de sampler heb gequilt ben ik al op zoek naar een mooie rand.
De sampler zelf is met strakke lijnen gequilt. Ik heb er maar één blok in zitten met cirkels en één blok met cirkeltjes en druppelvormen.
Omdat de sampler anders heel strak is wil ik de uitstraling wat verzachten. Van Y. , mijn docente, mocht ik het boek lenen van Anita Shackelford. Met dit boek leer je zelf veren en combinaties van veren ontwerpen. Er stonden een aantal voorbeelden in ter inspiratie. Ik heb er twee uitgekozen, een voor de hoeken en een voor de rechte stukken.

Vanmorgen ben ik aan het passen en meten geweest en vervolgens aan het kopiëren. Dit is het resultaat:




Het kostte wel even moeite om alles goed aan elkaar te krijgen door middel van kopietjes. Maar uiteindelijk is het gelukt. De rand moest ik 240% vergroten en de hoeken 210%. Nu zijn beide patronen even groot.

Mijn sampler is vrij groot, het is een Queen size. Horizontaal kan ik de twee hoeken mooi kwijt met een keer het middenstuk. Verticaal komt het precies uit met de hoeken en twee van de middenstukken.
Ik ben blij:). Nu eerst de sashings afmaken en dan kan ik aan de slag met de rand. Het zal nog wel even duren, want nu het lekker weer wordt moet er natuurlijk ook het nodige in de tuin worden gedaan. Ik geloof dat ik tijd te kort ga komen.

Prettige zondag allemaal!

2 opmerkingen: